Litteratur i snökaos

Idag plågar jag mig med att skriva en superlång jämförelse mellan Shakespeare och Moliére i litteratur. Jag är på sista sidan av mitt skrivande ungefär och nu belönar jag mig själv med en kopp kaffe. Det vräker ner snö ute, och jag har ingen lust att hitta på någonting alls idag. Det är det som är det skönaste med helgen, att slappa, se på bra film, läsa och bara mysa. Igår var det alla hjärtans dag, vi hade ganska tråkigt till att börja med, men sen tog idéerna fart. Det blev en liten improviserad picknick i alla fall, Harry fick leka av sig en stund och vi fick lite frisk luft.
 
Jag tycker att det är så jävla gött att det inte behöver bli så planerat, strukturerat och komplicerat hela tiden. Vi gör ofta såna saker för att verkligen umgås och mysa. Jag uppskattar det lilla framför det stora, hellre en picknick i en liten park någonstans än lyxrestaurang. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0