Garnier Miracle skin perfector BB creme

50 ml för 125 kr på bubblebox.se bland annat.
För någon vecka sedan så köpte jag den relativt nya Garnier Miracle skin perfector BB cream i färgen light. Jag har tänkt att prova den ett bra tag nu, men jag har helt enkelt glömt bort det, tills nu.
Jag har ganska känslig hy, några pormaskar och lite blemmor, men inga finnar. Brukar använda vanlig foundation annars, men tycker inte att jag behöver använda något som är så täckande till vardags.
 
Garnier utlovar att cremen ska jämna ut, återfukta, korrigera, ge lyster och ha SPF 15. Dessa saker tycker jag faktiskt också att BB creme lever upp till i verkligheten också. Cremen är lätt att applicera, färgen blir fin och den luktar lagom mycket. Förpackningen är lagom stor, och det kommer ut lagom mycket creme vid ett lätt tryck på tuben. 
 
Cremen är alldeles lagom täckande för att användas till vardags, den känns inte fet och den sitter hela dagen. Jag tvättar ansiktet noga och smörjer ett tunt lager av min vanliga fuktcreme innan jag applicerar cremen i ansiktet. 
 
Bäst: Att den ger lagom mycket färg, känns lätt och fräsch och att den är så mjuk och fin. Tuben känns bra ur hygiensynpunkt.
 
Sämst: Att den inte finns i så många olika nyanser, light och medium är de end som du kan välja mellan.
 
Betyg: 8/10
 
Motivering: BB cremen har precis det som jag önskar mig till vardags, den sitter bra hela dagen och ger fin färg som är lagom täckande. Priset är en annas sak som är ett stort plus, kostar inte överdrivet mycket men håller fortfarande det den lovar. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0