Emelie Erica Memmie Carlsson

 

 
En bild av mig från i våras, innan jag klippte av mig håret.
 
 
 
Vem är jag?
 
Någonting jag tycker om med mig själv: 



Någonting jag inte tycker om med mig själv: 
Att jag inte har någon uppfattning om tid, överhuvudtaget! 


Detta är jag rädd för: 
Ormar, bland annat. 


Tre saker jag vill ha varje dag:
Pussar, nikotin och kaffe.


Tre saker jag absolut inte kan göra: 
Gå på vatten, äta på badrummet och låta bli att klämma finnar.


Detta tycker jag om att göra: 
Fota, läsa, pyssla och se på film.


Detta vill jag göra just nu: 
Läsa!


Bästa känslan: 
Lycka.


Värsta känslan: 
Ångest


Egenskaper jag gärna vill att min partner har: 
Rolig, snäll och vacker på insidan.


Är jag kär just nu?
Ja!


Jag vill gifta mig:
Kanske, jag vet inte så noga.


Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Renovera hus, skaffa barn, några kullar med valpar och resa.


Min käraste ägodel:
Min hund, datorn och systemkameran


Något jag vill ha i present:
En ny mobil, Mine tumbler delar, en bra film och en bok.


Detta har jag på mig just nu: 
Gröna jeans, vitt linne och rosa stickad tröja.


Favoritkläder: 
Tights, stickade tröjor nu på vintern


Favorit djur: 
Hund och katt


Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Jag har väldigt blandad musiksmak, men helst så lyssnar jag på Chemical vocation, Sum 41 och Misfits, bland annat.


Två favoritlåtar: 
Chemical Vocation - This town 
Sum 41 - Over my head



Roligaste ämne i skolan: 
Svenska, eller Psykologi


Tråkigaste ämne i skolan:
Historia


En bok jag gillar:
Allt av Stephen King


En film jag älskar:
Amelie från Montmartre, Alice in wonderland och Bermudatriangeln. Det var fler än en..


Favorit tv-program? 
Simpsons


Favoritdoft:
Te, helst något fruktigt.


Detta äter jag gärna:
Pasta, halloumi, fisk, kyckling och sallad.


Dricker helst: 
Kaffe eller te


Favoritgodis:
Jordgubsmagasin


Hit vill jag gärna åka på semester: 
Paris, Karibien och New York


Färg på mina ögon: 
Bruna


Min längd: 
158,5 cm


Jag tror på: 
Ödet, den egna viljan och envishet.


Jag spelar: 
Absolut ingenting, om jag får välja själv.


Person jag beundrar: 
Författare, för att dom har tålamodet att slutföra det som de har börjat på.


Så här bor jag:
I min lägenhet, en etta på 45 kvadrat och delvis i T:s lägenhet en tvåa på 63.


Antal döda krukväxter i hemmet: 
En, just nu tror jag.


Favoritfärg: 
Alla, men främst rosa, rött och grått


Favoritcitat:
Det blir aldrig svårare än vad du gör det.


En hemlighet jag vet: 
Jag vet en massa hemlisar, men föredrar att hålla dom för mig själv.


Bästa present jag fått: 
Bilen som jag fick av pappa i somras, köksknivarna, bilstereon och muminhuset med figurer som jag fick i julklapp av T.


Senast köpta skiva:
Köper inte så mycket skivor, men någon skiva med musik från det härliga 90- talet köpte jag för ett tag sen att ha i bilen.


Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: 
Mina ögon, och mina knubbiga kurvor.


Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Mina lår om jag måste säga nått. Ogillar komplex.


Udda förmåga/egenskap: 
Känner på mig saker och ting.


Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En katt tror jag, i ett trevligt hem med någon som pysslar om mig.


Vad lyssnar du på just nu?
Grabbarnas tvspel och ett och annat ''segerskrik''


Vad har du gjort/ska du göra idag? 
Läsa, och sova senare.


Vad är det senaste du installerade på datorn? 
BankID, ny dator ♥


Har du varit med i någon skolpjäs? 
Var en riktig teaterapa när jag var liten, så ja.. Ett antal.


Hur många barn vill du ha? 
1-4


Vilken musikstil tycker du mest illa om? 
Jag är ganska öppen för det mesta. Men ogillar dansband.


Vad har du för TV-kanaler?
Dom vanliga som kommer genom marknätet.


Har du åkt moped någon gång?
Ja


Har du busringt någon gång?
Ja, det var fredagsnöjet i 4an


Har du fått felparkeringsböter? 
Nej, jag tror inte att sånt existerar på landet.


Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungyjump eller fallskärm? 
Ja, jag vill, jag vill, jag vill!


Vilken är den plats längst bort som du har besökt? 
Egypten tror jag


Har du en egen trädgård? 
Trädgård och trädgård, en gräsplätt på framsidan och en på baksidan.


Kan du alla orden i nationalsången? 
Det tror jag nog att jag kan


Badkar eller duschkabin? 
Badkar!


Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? 
Jag har sett så många bra, men The City of Ember tror jag.


Favoritpizza? 
Tony's special med mellansås och pommes frites.


Chips eller popcorn? 
Popcorn, eller ostkrokar.


Vilken färg på läppstift använder du?
Skrikrosa eller rött


Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? 
Nej, ogillar sånt!


Apelsin- eller äppeljuice? 
Apelsin


Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? 
Åt pizza med T och grannarna för någon vecka sen


Favoritchoklad? 
Mörk eller mjölkchoklad


När röstade du senast? 
Har inte röstat än!


När åt du en hemodlad tomat sist? 
För några år sen när mamma hade eget växthus


Har du vunnit en prispokal någon gång? 
Nej, jag tror inte det. Är ingen tävlingsmänniska


Är du bra på matlagning? 
Ja, om jag är!


Klarar du att tanka själv? 
Ja, det är klart att jag gör, jag har ju egen bil så jag har inget val ibland.


Har du beställt något från TVshop? 
Nej, föredrar second hand eller loppis. Möjligtvis tradera eller ebay


Pepsi eller Coca Cola? 
Coca Cola, men helst zero då


Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? 
Nej


Vad var det senaste du handlade? 
Godis, idag om frågan syftade på mat. Annars en jättesöt ljusslinga till mitt kök på mellandagsrean


Har du kräkts offentligt: 
Det har jag säkert.


Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken: 
Sanna kärleken, fast miljonär skulle inte heller skada.


Tror du på kärlek vid första ögonkastet: 
Nej, jag blir kär i personens insida och då måste man lära känna människan först.


Kan man vara vän med sitt ex: 
Ja, absolut!


Vem var det du besökte på sjukhus senast: 
Ingen aning.


Hade du mycket hår som liten bebis: 
Nej, inte mer än normalt tror jag,


Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar: 
Nått i stil med ''hej du har kommit till Emelie, jag kan inte svara just nu men lämna ett meddelande efter pipet så ringer jag upp, hej!'' Jag ringer ju inte så ofta till mig själv.


Vad har du i din väska: 
Massor med onödiga detaljer, pennor, tomma snusdosor och kvitton.


Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig:
Gosar med hunden eller med någon av våra katter, läser, ser på film och pussas med T.


Vad är du tacksam för idag:
Att jag är frisk och mår bra, att jag är jag och att jag fick chansen att köpa finaste Harry. Och för att jag har fått tillbringa ännu en dag med fina T.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0