Frågor om ebay

Tänkte passa på att ta upp i samband med ebayguiden i förra inlägget lite grejer som jag tycker är bra att veta om att shoppa på ebay.
 
Tull och frakt- jag har handlat från ebay hur många gånger som helst, har aldrig åkt på tull hittills. Så jag tror att man klarar sig ganska smärtfritt igenom det faktiskt, kan vara större chans att åka på tull om man handlar från USA, men jag vet inte. Står det att frakten är gratis, så är den det, annars så står det precis hur mycket som du ska betala i frakt.
 
Paypal, säkert eller inte?-Paypal ÄR säkert, jag lovar. Det är bland annat därför som man använder det, den som du handlar av ser aldrig dina kontouppgifter eller så, endast adressen och vad du har köpt. Det är dessutom helt gratis för dig som bara handlar. De allra flesta som säljer på ebay har det som sitt jobb och stävar efter att få så bra omdömmen som möjligt, så du kan vara lugn när du handlar.
 
Hur lång tid tar det?- Det brukar komma ett mejl typ precis efter att du har köpt någonting, där i brukar det stå leveranstider till olika länder. Brukar ta mellan 10-14 dagar, ibland något längre. Har du inte fått din vara inom 30 dagar så kontakta säljaren, oftast så kan h*n på något sätt ersätta det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0